Welkom op de reisblog site van Reizen De Cauwer. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de reiswereld te weten.
 
Rederijen
AmaWaterways (3)
Celebrity Cruises (10)
Crystal Cruises (1)
Cunard (6)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (11)
Hapag-Lloyd Cruises (16)
Holland America Line (8)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (8)
Oceania Cruises (27)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (20)
Ritz Carlton Yacht Collection (5)
Riverside Luxury Cruises (2)
Scenic Cruises (4)
Seabourn (16)
Silversea Cruises (34)
Swan Hellenic (3)
Uniworld (1)
Viva Cruises (4)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (7)
Amazone Regenwoud (1)
Antarctica (9)
Arctica (5)
Atlantische Kust (2)
Baltische Staten (7)
Britse Eilanden (2)
Caraiben (12)
Donau (rivier) (3)
Douro (rivier) (1)
Galapagos (6)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (38)
Midden-Oosten (5)
Noord-Amerika (1)
Noord-Europa (1)
Noorse Fjorden (11)
Panamakanaal (3)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (18)
Wereldcruise (2)
Zuid-Amerika (2)
Zwarte Zee (1)
Categorieën
Coronavirus (15)
Cruise News (117)
Expeditiecruises (22)
Food (1)
Havens - aanlegplaatsen (94)
Nieuwe Schepen (73)
Reisverslagen (6)
Riviercruises (5)
Start 2 Cruise (10)
Reis adviseur
Dirk Van Duyse (5)
Tess (1)
 
Silver Ray rondt eerste succesvol zomerseizoen in Middellandse Zee af
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
1 dec '24
 
Silver Ray, het nieuwste luxeschip van Silversea Cruises, heeft haar inaugurele seizoen in Europa afgerond en is op weg naar Florida. Ze zal vanuit Fort Lauderdale deze winter afvaarten verzorgen in de Caraïben, door het Panamakanaal en helemaal rond Zuid-Amerika en keert in het voorjaar van 2026 terug naar de Middellandse Zee. Silver Nova en het zusterschip Silver Ray zijn om menig reden gamechangers. Dat vindt ook Maurits Kruytzer, Sales Manager België, Nederland en Noord-Europa. “Silversea en Silver Ray lopen heel hard in België. Bovendien trekken de schepen van de Nova-klasse een nieuw en jonger publiek aan.” Een balans van het voorbije zomerseizoen.
 
 
 
 
 
Hoewel gasten op de Silver Nova en Silver Ray heel wat vertrouwde voorzieningen van Silversea terugvinden, hebben de schepen een totaal ander ontwerp dan hun voorgangers. Het eerste belangrijke verschil is de horizontale structuur. Waar de suites zich op de eerdere schepen vooraan bevonden en de restaurants en lounges achteraan, strekken de voorzieningen zich op de Nova-klasse over volledige dekken uit. Een tweede opvallend gegeven is de asymmetrische structuur. Het zwembad, restaurants, liften, gangen en het theater bevinden zich aan één zijde van het schip. Zelfs de schoorsteen staat niet langer in het midden. Deze innovatieve opbouw laat toe de openbare ruimtes optimaal te benutten. Door de vele glaswanden baden de publiek ruimtes bovendien in het natuurlijk licht en hebben gasten vanuit elke hoek zicht op de oceaan.
 
 
De eenheden van de Nova-klasse zijn zonder twijfel ook luxueuzer en ruimtelijker dan de rest van de Silversea-vloot met een ruimteratio en een bemanning-tot-gast verhouding die zowat tien procent hoger ligt dan op de vorige generaties. Belangrijk is ook dat de accommodatie uitsluitend bestaat uit suites met balkon. Zelfs wie opteert voor de goedkoopste suite geniet tijdens de reis van een kamer met terras en uiteraard de butlerservice, champagne en kaviaar on-demand waarvan de gasten bij Silversea steeds kunnen genieten. Daarnaast zijn ze met een capaciteit van 728 gasten groter dan de Silver Muse, Silver Moon en Silver Dawn. Sales Manager Maurits Kruytzer: “Je komt op een geheel nieuw schip dat niet te vergelijken is met de rest van de vloot. Het leuke is dat het totaal iets anders is dan we van Silversea gewoon zijn, maar je tegelijk toch veel vertrouwde lounges en restaurants ziet, zij het dan in een andere setting. Ik was in augustus aan boord van Silver Ray en was overweldigd. Het schip was helemaal volgeboekt, maar ik vroeg mij soms af waar al die mensen waren.”
 
 
Met de innovatieve aanpak van de Silver Nova en Silver Ray wil Silversea zich ook richten naar een nieuw en een jonger publiek. Dat doet ze onder meer met meer weekcruises, extra animatie aan boord en een versoepeling van de kledingvoorschriften. Een blazer of kostuum hoeft niet langer op de ‘Elegant Casual’-avonden. Op de chique avonden geldt ‘Formal Optional’ en is een das of smoking niet langer verplicht. Volgens Maurits Kruytzer slaagt Silversea in haar opzet om een nieuwe klantengroep aan te boren. “We merken dat veel mensen in het premiumsegment afstappen van de grote schepen en op iets kleinere en luxueuzere schepen willen varen. Silversea groeit enorm hard in België en Nederland. Ik denk dat Silver Nova en Silver Ray fantastische schepen zijn voor first time Silversea-klanten. De Middellandse Zee en Noord-Europa zijn onze belangrijkste markt en de boekingen voor volgende zomer lopen heel hard, in het algemeen maar zeker ook voor Silver Ray. Het is een heel populair schip dat voor een stuk teert op de mond-aan-mond reclame. Silver Ray doet eigenlijk haar eigen marketing.”
 
 
Silver Ray verzorgt deze winter cruises in de Caraïben, door het Panamakanaal en in Zuid-Amerika met als blikvanger begin 2025 een ‘Grand South America’ van 71 dagen waarbij het luxeschip helemaal rond Zuid-Amerika reist. Silver Ray vertrekt op 20 januari vanuit Fort Lauderdale voor haar eerste segment via het Panamakanaal naar Lima. Daarna volgen Valparaiso, Buenos Aires en Rio de Janeiro. Vanuit de Braziliaanse haven cruiset Silver Ray naar Fort Lauderdale. Een van de blikvangers van dit traject wordt de Amazone. Het schip zal de waterloop opvaren tot in Manaus waar ze drie dagen/twee nachten verblijft. Op 1 april 2025 wordt het vlaggenschip van Silversea terug in Florida verwacht en steekt dan meteen de Atlantische Oceaan terug over richting Middellandse Zee. En er is nog meer goed nieuws want in 2026 zullen zowel Silver Ray als Silver Nova hun zomer in Europa doorbrengen. Er zijn in de nabije toekomst dus voldoende mogelijkheden om de schepen van de Nova-klasse ook dicht bij huis te ervaren.
 
 
 
 
 

 
 

Wie is Wie ?  |  Reisblogs  |  Beoordelingen  |  Contactinfo  |  Waardebon  |  Privacy Policy